onsdag 1. mai 2013

FAQ - Spørsmål stilt om vippeextension

Jeg har fått forskjellige spørsmål om vippeextension, så her samler jeg alle spørsmål og svar om vipper :-)

Hva er egentlig vippeextension?
Svar: Vippeextension (vippeforlengelse) er et produkt som forlenger dine egne øyevipper. Vippene som settes på, ser og føles nøyaktig som de naturlige vippene dine.

Det er ingen smerte eller ubehag forbundet med vippeextension. Du kan dusje, svømme, ta badstu og være akkurat som det var dine egne. Øynene får en utrolig lekker og intens look når vippene blir lengere og tettere.

Du trenger ikke bruke maskara eller vippetang når du har extension. Vippene er helt sorte, så det ser ut som de er sminket hele tiden, og hvert hår har en fin og naturlig bøy på seg. Vippene kommer i mange ulike lengder.

Hvordan festes vippene?
Svar: De syntetiske vippene festes en og en av gangen til dine egne vipper.

Kan jeg miste mine egne vipper ved å bruke extension?
Svar: NEI! Vippeextension får ikke dine naturlige vipper til å falle av. Dine vipper faller naturlig av etter at håret er ferdig med levetiden sin. Levetiden på dine vipper er på ca 60 - 100 dager. Når en naturlig vipp faller av tar det ca 30 dager før det vokser ut en ny. Og når vippene vokser ut igjen, er da du bestiller etterfyll til vippene hvis du ønsker det. (Etterfyll anbefales hver 3 - 4 uke)

Hvordan tar jeg best vare på mine vippeextension?
Svar: Det er veldig enkelt å ta vare på vippene hvis du unngår å dra i og ta på vippene hele tiden, eller gni deg i øynene. Ikke bruk maskara eller makeupfjerner eller renseprodukter med olje. Olje løser nemlig opp limet som vippene er festet med.

Kan jeg bruke øyevippetang på extension?
Svar: Nei, det anbefaler jeg ikke i det hele tatt! Det kan forkorte levetiden, dessuten er vippene lekkert buet fra før, slik at man ikke trenger å vippetang :-)

Blir vippeextensionene limt til huden?
Svar: Nei, extensionen limes på dine egne vipper, og ca. 3-5 mm fra huden. Hverken lim eller vipper kommer i kontakt med huden.



Hva trenger jeg å gjøre før jeg kommer til behandling, og hvor lang tid tar det?
Svar: Du må komme helt uten makeup, og pass på at du har fjernet makeup'en med en vannbasert fjerner, den må ikke inneholde olje. Bruker du linser er det fint om du tar dem ut.
Et nytt sett tar ca 2- 2 1/2 time, og etterfyll ca. 1 1/2 time.

Kan extension tas av, eller må man vente til de faller av selv?
Svar: De kan fjernes når du måtte ønske det, og fjernes med et produkt som er spesielt laget for dette. IKKE dra de av med makt! Da risikerer du å dra med din egen!

Er det lurt å teste limet på huden for å se etter eventuelle allergireaksjoner før man setter på extension?
Svar: Nei, det skal ikke være nødvendig da limet (eller vippene) ikke er i kontakt med huden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...